• en
  • sv
  • da
  • NamnDatum

    I stora bolag med många olika avdelningar sker mycket av den dagliga kommunikationen via mejlkonversationer och telefonsamtal. Främst för att det skulle vara alldeles för tidskrävande och ineffektivt om alla beslut skulle fattas genom fysiska möten. Detta medför dock säkerhetsrisker. Ett fenomen som vi ser världen över är att företags […]

    Läs mer

    Ibland när en kund, privatperson eller företag, kontaktar 2Secure är det p.g.a. tydliga hotsituationer eller pågående säkerhetsintrång. Men i många fall är det endast med känslan av att något inte riktigt stämmer. I dessa situationer kan vi hjälpa till att utröna omständigheter och göra en bedömning av läget för att […]

    Läs mer

    Ett företag som löpande använder sig av 2Secures tjänster hamnade i en situation där en medarbetare uppmärksammade något som denne börjat uppleva som mycket obekvämt. Hen hade sedan en tid tillbaka fått mejl och telefonsamtal från en person som inte ville lämna denne ifred. Situationen började när personen i fråga […]

    Läs mer

    Efter att ha råkat ut för identitetskapning ett flertal gånger utan att hitta den skyldige kontaktade en person 2Secure. Cirka 18 månader tidigare hade hen börjat upptäcka fakturor som inte stämde överens med familjens utgifter. Fakturorna kunde infalla tätt i tiden och ibland vara på höga belopp. Hen fick vid […]

    Läs mer

    Kriminella är idag är minst lika duktiga på att använda social medier som vi själva. Sociala medier har därför blivit ett viktigt hjälpmedel för kriminella att ta reda på information om en person. Genom att lägga ut bilder och använda platstjänster för att dela var man befinner sig förenklar man […]

    Läs mer